Wednesday, July 20, 2011

Guru Besar dan Penolong Kanan Pentadbiran baru

Terbiar tanpa guru besar selama hampir 2 minggu, akhirnya jawatan paling penting di sekolah diisi apabila hari ini (Rabu, 20 Julai 2011) menyaksikan kehadiran Guru Besar dan PK 1 yang baru.

Bersaranya PK 1 (Pentadbiran) pada 14 Jun 2011 yang lalu menyebabkan tugas PK 1 di ambil alih sementara oleh PK HEM untuk mencari guru ganti bagi kelas yang ketiadaan guru setiap hari.

Beban tugas PK HEM makin bertambah apabila Guru Besar yang berkhidmat selama hampir 5 tahun di SK Kampong Salang turut bersara wajib pada umur 58 tahun, pada 4 Julai 2011 yang lalu.

Sebagai guru paling kanan dalam pentadbiran sesebuah sekolah, PK HEM memikul tugas sementara sebagai PK 1 dan Guru Besar. Manakala PK Kokurikulum di bawah PK HEM.

Sporting?

Mendengar khabar angin (belum pasti) dari beberapa orang guru, Guru Besar dan PK 1 adalah orang yang tidak terlalu strict, mengikut peraturan dan agak bertimbang rasa. Hanya sekadar melaporkan diri pada hari ini, mereka akan datang semula pada Isnin depan (25 Julai 2011).

Malah, mantan Guru Besar SK Kampong Salang yang ku temui di Restoran Sarang Burung turut mengatakan kami, para guru SK Kampong Salang bertuah kerana mendapat Guru Besar dan PK 1 yang tidak terlalu strict.

Tidak sempat untuk bertanyakan lebih lanjut bagaimana beliau mendapat tahu mengenai berita ini, aku hanya berlalu pergi dan hanya dapat menunggu kehadiran Isnin depan untuk mengenali mereka..

No comments: