Wednesday, October 21, 2009

Meraikan Perbezaan & Bakat - Menang lagi!

Festival Ko-Kurikulum UM baru selesai berlangsung pada 20 Oktober 2009 di Dewan Tunku Canselor. Syukur aku ucapkan.

Sem ni merupakan sem ke-3 aku join Ko-K walaupun aku bukan lagi pelajar Ko-K bagi sem ni dan sem lepas. Aku join untuk dapat/tambah pengalaman dalam demontrasi silat yang aku belajar.

Tema bagi Ko-K sem ni ialah Meraikan Perbezaan dan Bakat (Where the Talent dan Different are celebrate) tapi aku pun xtau tema Ko-K sem-sem lepas. Aku cuma datang buat demo, pastu pergi kelas.

Sem ni, berkebetulan hari Festival Ko-K ni pada hari Selasa, aku xda kelas petang. Free! So, aku habiskan masa selama 3 jam dalam DTC untuk melihat persembahan kebanyakan subjek Ko-K. Sampaikan aku terpaksa pergi ke tandas sebanyak 2 kali sebab terlalu sejuk=(..

Yang paling akan aku ingat, sem ni adalah sem ke-3 silat Cekak Hanafi menang tempat pertama bagi kategori demontrasi. Selain kategori demontrasi, ada 2 kategori lain, iaitu kategori pameran yang dimenangi oleh majalah dalam bahasa Inggeris dan kategori persembahan kebudayaan yang dimenangi oleh tarian klasik India (memang best!)

Sem ke-3 menang tempat pertama berturut-turut, bersamaan dengan sem ke-3 aku sertai Festival Ko-K..So, boleh gak aku claim yang silat Cekak Hanafi menang sebab aku join..huhu..

No comments: