Saturday, May 9, 2009

Selamat bercuti!

Cuti U dah mula. UM habis exam secara rasmi pada 10hb Mei. Tapi aku habis exam 5hb Mei dan balik kampung esok malam (9hb Mei). Aku jeles ngan kawan-kawan aku yang habis exam lebih awal.

Sorang kawan aku habis exam 27hb April. Ada lagi awal; 23hb April sedangkan tarikh tu merupakan 1st paper aku bagi sem II sesi 2008/2009.

Sejak dari 1st year sampai sekarang, memang falak antara bidang yang habis exam lambat. Sebab tu aku selalu balik kampung lambat. Tapi sem ni awal sikit dari sem-sem lepas. Sem II masa 1st year, aku balik 12hb Mei lebih kurang sebab join OPKIM di Melaka awal bulan Mei 2007 dan teman sorang kawan aku pergi LCCT.

Sem II 2nd year, aku balik kampung 20hb Mei lebih kurang sebab ada 2 program motivasi pertengahan bulan Mei 2008.

Nasib baik sem ni aku jarang ada program motivasi. Kalau tak, mungkin aku balik lambat lagi..=)

Ada jarak 8 hari lepas 1st paper aku sebelum tiba 2nd paper aku. Aku keboringan sebab pening mengadap buku je. Tak tau nak isi masa dengan perkara yang sesuai..

Selamat bercuti! Moga cuti ni lebih bermanfaat dan menambah pengalaman yang baru dalam hidup kita. Selamat berbakti kepada ibubapa bagi pelajar yang hanya berehat di rumah. Bagi yang bekerja, selamat merasai kehidupan pekerjaan dan jangan boros dengan duit yang ada. Uruskan kewangan anda dengan berhemah!..

No comments: