Saturday, May 9, 2009

Friendster

Laman web sosial networking yang pertama aku join ialah Friendster.

Masa tu, aku dalam kem PLKN. Aku di UUM, mengikuti PLKN pengambilan pertama siri 1 bagi tahun 2004 selepas mengikuti modul fizikal selama 5 minggu di Kem Rekreasi Belia Baling, Kedah.

Cuti hari Ahad dan separuh hari pada hari Sabtu setiap minggu digunakan untuk berjalan-jalan sebelum aku terjumpa sesuatu yang menarik. Dalam masjid UUM, ada bilik komputer yang dilengkapi capaian internet. Terdapat lebih kurang 20 buah komputer di dalam bilik tersebut. Yang paling best, ia free!

Lucu benar diingatkan kembali bila aku mengenali seorang kawan baru kerana menghadap komputer. Aku dijemput menyertai Friendster oleh kawan PLKN aku sendiri dan berbalas mesej serta komen dengan kawan PLKN aku sedangkan kami dalam kem yang sama!

Memang kenangan yang indah kerana aku rapat dengan kawan aku dalam PLKN kerana Friendster.

Bagi yang ingin melihat atau menjadikan aku sebagai kawan dalam Friendster, ini URL bagi profil aku; ZuaLLiz_86 ZyRonTYez

No comments: