Sunday, August 24, 2008

Nama-nama..

Dalam post ni, aku nak introduce nama-nama yang aku dapat ilhamkan. Bila boring, macam2 nama yang aku pikir. Tambah2 pas baca nama orang, negara @ tempat yang pelik dari luar negara. Bagi aku, bila tengok nama2 2 semua, aku dapat belajar pasal ejaan dan bahasa, terutama bahasa Inggeris.

1. zualliz

Nama ni terhasil semasa aku zaman sekolah, tingkatan 5. Masa 2, aku kena buat pamplet mengenai... (aku x ingat). Sebagai kelainan, aku letakkan 'zualz'.

Tapi, berlaku salah faham apabila sorang kawan aku sangka kami tersilap eja nama dia, zul azwan. Jadi, nama 2 dipadamkan. Adik aku pula buat nama 'zulz'. Semasa PLKN '04, aku baru buat frenster. Aku buat emel yang baru sebab aku pernah buat emel sebelum ni. Sebab jarang buka, aku dah lupa password emel 2.

Emel yang aku buat untuk frenster 2 ialah zualliz_86 setelah diedit dari nama 'zualz'. Nama ini menjadi ilham aku untuk mencipta nama2 len selepas 2.

No comments: